Vochtinname

“Drink meer water” is een bekende oneliner maar waar is het nu eigenlijk goed voor? Waar haal je water uit? En hoeveel liter wordt geadviseerd te drinken?
Vochtinname

Op deze pagina

Vochtiname

Een mens bestaat voor meer dan de helft uit vocht, dat je lichaam voldoende nieuwe aanvoer nodig heeft lijkt dus vrij logisch. Je lichaam gebruikt water voornamelijk voor de volgende drie processen
🔴  Oplossen van voedingsstoffen, waardoor ze opgenomen kunnen worden in de darmen.
🔴  Transporteren van voedings- en afvalstoffen uit het bloed.
🔴  Het regelen van je lichaamstemperatuur.

Vochtinname vindt niet alleen plaats door vloeibare voeding te consumeren. Men haalt ook een groot deel uit vast voedsel. Een extra reden om genoeg fruit te eten gezien het feit dat fruit voor ongeveer 80% uit vocht bestaat.🥥

Jouw urine is een goede graadmeter voor je vochtinname. Is het donker van kleur, dan weet je dat er een tekort aan vocht in het lichaam is. De enige uitzondering hierop is wanneer je een overschot hebt aan vitamine B2. Echter, dit is maar in weinig gevallen het probleem.

Het advies voor vochtinname varieert uiteraard per persoon maar ga ervan uit dat als je 2 liter plane water drink op een dag zonder heftige inspanning dat je dan voldoet aan de vraag van het lichaam. 👍

Tip: Zet een fles neer op je bureau of draag er standaard een mee en je gaat vanzelf meer water drinken!

Wil je hiervoor een mooie Vitality Control bidon? Laat hieronder dan even weten waarom JIJ deze mooie bidon moet hebben, dan zorgen wij ervoor dat je er een krijgt! 🍼

Join de community!

Krijg maandelijks nieuwe recepten, uitleg en verhalen van Vitality Control in je mailbox.

Over de auteur

Dit bericht delen?

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Meer in deze categorie

Vitaliteit

Wat doet een lifestylecoach?

Lifestyle is een breed begrip waar door de meeste mensen steeds meer waarde aan gehecht wordt. De lifestyle, oftewel levensstijl, is de manier van leven van een individu of groep. Deze manier van leven is voor iedereen anders en wordt op diverse gebieden geuit. Zoals je je misschien kunt voorstellen, kun je levensstijl ook van invloed zijn op je kwaliteit van leven en de mate waarin je vitaliteit ervaart. Het is dan ook niet gek dat we steeds met een kritischere blik naar onze manier van leven kijken en ‘lifestyle’ een bekender en belangrijker begrip is geworden. Er zijn altijd een aantal verbeterpunten op dit gebied waar je mee aan de slag kunt gaan, alleen of in samenwerking met een lifestyle coach. Je hoeft het echter niet allemaal alleen te doen. Maar wat is een lifestylecoach? En wat doet een lifestylecoach?

vitaliteitscoach
Vitaliteit

Wat is een vitaliteitscoach?

Vitaliteit is een belangrijk begrip in ons leven. Een bepaalde mate hiervan is noodzakelijk om zinvol en gelukkig te kunnen leven. Maar vitaal leven, oftewel vol energie en optimisme leven, is nog niet zo makkelijk als het lijkt. Verschillende factoren zoals stress en ziektes kunnen de mate van vitaliteit beïnvloeden en verminderen. Om het leven optimaal te kunnen leven, is het dan ook fijn dat jouw levenskracht zich zo snel mogelijk weer herstelt. Het vergt misschien wat energie, maar het boosten van jouw levenskracht is niet onmogelijk. Het leven is een krentenbol, met af en toen een hard stukje. Maar wees niet bang, want je hoeft dit niet alleen te doen. Je kunt allerlei hulptroepen inschakelen om jouw vitaliteit weer terug te vinden, denk bijvoorbeeld aan een vriendin, familie of een vitaliteitscoach. Maar wat is een vitaliteitscoach eigenlijk? En wat doet een vitaliteitscoach precies?

vitaliteit
Vitaliteit

Wat is vitaliteit en hoe kun jij Vitaal leven?

Vitaliteit, een begrip dat op vele manieren opgevat kan worden en voor iedereen een andere betekenis heeft. Gezond zijn, oftewel vitaal zijn, staat centraal in ons leven. Toch varieert onze vitaliteit gedurende de jaren en missen we soms een bepaalde mate van vitaliteit. Maar wat is vitaliteit nu eigenlijk? Wat betekent vitaliteit? En door welke factoren wordt vitaliteit beïnvloed?