Vochtinname

“Drink meer water” is een bekende oneliner maar waar is het nu eigenlijk goed voor? Waar haal je water uit? En hoeveel liter wordt geadviseerd te drinken?
Vochtinname

Op deze pagina

Vochtiname

Een mens bestaat voor meer dan de helft uit vocht, dat je lichaam voldoende nieuwe aanvoer nodig heeft lijkt dus vrij logisch. Je lichaam gebruikt water voornamelijk voor de volgende drie processen
🔴  Oplossen van voedingsstoffen, waardoor ze opgenomen kunnen worden in de darmen.
🔴  Transporteren van voedings- en afvalstoffen uit het bloed.
🔴  Het regelen van je lichaamstemperatuur.

Vochtinname vindt niet alleen plaats door vloeibare voeding te consumeren. Men haalt ook een groot deel uit vast voedsel. Een extra reden om genoeg fruit te eten gezien het feit dat fruit voor ongeveer 80% uit vocht bestaat.🥥

Jouw urine is een goede graadmeter voor je vochtinname. Is het donker van kleur, dan weet je dat er een tekort aan vocht in het lichaam is. De enige uitzondering hierop is wanneer je een overschot hebt aan vitamine B2. Echter, dit is maar in weinig gevallen het probleem.

Het advies voor vochtinname varieert uiteraard per persoon maar ga ervan uit dat als je 2 liter plane water drink op een dag zonder heftige inspanning dat je dan voldoet aan de vraag van het lichaam. 👍

Tip: Zet een fles neer op je bureau of draag er standaard een mee en je gaat vanzelf meer water drinken!

Wil je hiervoor een mooie Vitality Control bidon? Laat hieronder dan even weten waarom JIJ deze mooie bidon moet hebben, dan zorgen wij ervoor dat je er een krijgt! 🍼

Join de community!

Krijg maandelijks nieuwe recepten, uitleg en verhalen van Vitality Control in je mailbox.

Over de auteur

Dit bericht delen?

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Meer in deze categorie

Recente berichten