Verschil Personal Trainer en een Vitaliteitscoach

Om te beginnen moet je als vitaliteitscoach een opleiding hebben gedaan tot.. je raadt het al: vitaliteitscoach. Dit is dan ook een beschermde beroepsgroep.
Verschil Personal Trainer en een Vitaliteitscoach

Op deze pagina

Verschil Personal Trainer en Vitaliteitscoach

Vitaliteit omvat alle facetten van een gezond en energiek leven, denk hierbij aan: de juiste voeding πŸ₯‘, functioneel bewegen πŸ€Έβ€β™‚️ maar ook aan het mentale en emotioneel welzijn πŸ§ .

Een voedingscoach laat je op een verantwoorde manier met voeding om gaan. Wij laten zien hoe je op een duurzame manier je gewicht kan reguleren zonder het plezier in eten te verliezen. πŸ₯‘

Een bewegingscoach werkt vanuit een modulaire opbouw die begint bij het fundament: ademhaling, stabiliteit, mobiliteit, houding en het juiste beweegpatroon. Velen klachten en blessures beginnen namelijk door ingeslepen gewoontes in deze fundamentele gebieden. Samen gaan we aan de slag om het lichaam in balans te brengen. πŸ€Έβ€β™‚️

Een leefstijlcoach werkt vooral aan een gezonde mentale levensstijl. Daarbij ondersteunen wij met inzicht krijgen in je krachten maar ook je valkuilen. Het is belangrijk om in kaart te brengen waar je op dit moment staat, waar je naar toe zou willen en hoe je dit ook op een duurzame manier kan behalen. πŸ§ 

Wij bieden alle drie deze facetten aan afhankelijk van jouw wensen en behoefte, met als uitgangspunt dat de synergie tussen deze onderdelen de weg naar een vitaal leven is.

Samengevat geen focus op korte termijn winsten maar een blijvende verandering van binnenuit.

Join de community!

Krijg maandelijks nieuwe recepten, uitleg en verhalen van Vitality Control in je mailbox.

  • Wij zullen je inbox niet spammen niet, beloofd!

Over de auteur

Dit bericht delen?

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Meer in deze categorie

Ontspanning

Beter slapen met deze 5 tips

Hoewel een mens gemiddeld zeven tot acht uur slaap per dag nodig heeft, is dit aantal voor veel mensen niet de realiteit. Voldoende slaap is essentieel voor een gezonde mentale en fysieke gezondheid, te weinig slaap kan dan ook vervelende gevolgen met zich meebrengen. Naast de goede slapers, heeft helaas een groot deel van de bevolking te maken met diverse vormen van slapeloosheid. Nog uren wakker liggen voordat de slaap zich meester van je maakt of midden in de nacht langere tijd wakker liggen is voor vele mensen dagelijkse kost. Maar hoe zorg je er nu voor dat je snel kan inslapen en vervolgens de hele nacht kunt doorslapen? Wil je antwoord op de vraag: hoe kan ik beter slapen? Hier zijn 5 tips om beter te slapen

De 4 melvervangers
Informatie

De 4 Melkvervangers besproken

De melkvervangers hebben hun intrede gemaakt in de Nederlandse supermarkten en zijn niet meer weg te denken. Consumenten doen bewuster boodschappen door intolerantie of de vraag naar een meer plantenrijk voedingspatroon. Beide motieven steunen wij maar wat is het nu het het beste alternatief?

5 Tips over Zout
Informatie

5 Tips over Zout

We hebben veel vragen ontvangen over voeding en beantwoorden ze vanaf nu in de vorm van een blog. We geven daarom vandaag tips over zout en beantwoorden vragen als: Welke soorten zout zijn er? Hoeveel gram zout mag ik per dag? Hoe kan ik minder zout eten?