Ademhalingstechnieken

Ademhalen kunnen we onbewust doen en wordt helaas veelal voor lief genomen. Mede daarom is het één van de meest onderschatte tools voor het managen van je gesteldheid.
Ademhalingstechnieken

Op deze pagina

Inzetten van Ademhalingstechnieken

In ons traject heeft ademhaling een centrale plaats, wij gebruiken oefeningen omtrent ademhaling voor verschillende doeleinden, namelijk:

-In een ontspannen staat komen
-Dieper tot jezelf komen
-Aanzetten tot actie
-Energie managen
-Stress managen
-Activatie voor Core Stabiliteit

Tevens heeft Wim Hof (The Iceman) aangetoond dat het zelfs mogelijk is om jouw weerstand te verhogen d.m.v. ademhalingstechnieken.🤧

Ontspanningsoefening

Vandaag geven wij een ontspanningsoefening mee waar je onmiddellijk voordeel van gaat ondervinden.

Ga er even rustig voor zitten, en focus je op een diepe buikademhaling met de volgende oefening (neus in, mond uit):

Adem 2 seconden in : adem 4 seconden uit (4 keer achter een volgend)
Adem 3 seconden in : adem 6 seconden uit (3 keer achter een volgend)
Adem 4 seconden in : adem 8 seconden uit (3 keer achter een volgend)

Gebruik deze oefening wanneer je merkt dat je adem hoog zit. Wij zijn benieuwd naar jullie ervaring!

🙏 Namasté 🙏

Join de community!

Krijg maandelijks nieuwe recepten, uitleg en verhalen van Vitality Control in je mailbox.

Over de auteur

Dit bericht delen?

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Meer in deze categorie

Recente berichten